FinansWatch

Marketingchef i Nordea om ny markedsføring i finansverdenen: Virksomheder er bange for at træde i spinaten

Flere virksomheder benytter en relativt ny form for marketing via såkaldte influencers. Men finansielle virksomheder er mere påpasselige med den type markedsføring, fortæller to bureauer på området. Marketingchef i Nordea er enig i, at sektoren ikke ønsker at tage chancer.

Foto: Karly Domb Sadof/AP/Polfoto/Arkiv

Flere virksomheder er de seneste år begyndt at benytte sig af en ny form for markedsføring på sociale medier som Facebook, Instagram, Linkedin og Snapchat. Markedsføringen baserer sig på såkaldte "influencers", som er folk på sociale medier, der bruger sig selv og deres egen kanal eller profil til at reklamere for en given virksomhed.

Den nye form for marketing er også ved at vinde frem for finansielle tjenester. Men især banker og finansielle tjenester er mere påpasselige end andre, når det kommer til den nye form for markedsføring. Det forklarer stifter af influencerbureauet Smac Agency, Pernille C. Lotus:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Instabank sagsøger Lunar efter droppet opkøb

Afblæsningen af Lunars opkøb af norske Instabank står nu til at udløse et søgsmål mod den danske fintechbank. ”Vi regner med, at næsten alle aktionærer vil være med,” siger adm. direktør.

Læs også

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs