FinansWatch

Marketingchef i Nordea om ny markedsføring i finansverdenen: Virksomheder er bange for at træde i spinaten

Flere virksomheder benytter en relativt ny form for marketing via såkaldte influencers. Men finansielle virksomheder er mere påpasselige med den type markedsføring, fortæller to bureauer på området. Marketingchef i Nordea er enig i, at sektoren ikke ønsker at tage chancer.

Foto: Karly Domb Sadof/AP/Polfoto/Arkiv

Flere virksomheder er de seneste år begyndt at benytte sig af en ny form for markedsføring på sociale medier som Facebook, Instagram, Linkedin og Snapchat. Markedsføringen baserer sig på såkaldte "influencers", som er folk på sociale medier, der bruger sig selv og deres egen kanal eller profil til at reklamere for en given virksomhed.

Den nye form for marketing er også ved at vinde frem for finansielle tjenester. Men især banker og finansielle tjenester er mere påpasselige end andre, når det kommer til den nye form for markedsføring. Det forklarer stifter af influencerbureauet Smac Agency, Pernille C. Lotus:

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Nordfyns Bank firdobler resultat

Vækst på toppen og tilbageførte nedskrivninger sender Nordfyns Banks resultat i vejret efter årets første ni måneder. Tredje kvartal spæder til med en bundlinje, der er 70 pct. højere end samme kvartal i fjor.

Læs også

Trial banner

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs