FinansWatch

Deutsche Bank sætter mere fokus på Danmark

Det besværlige men succesrige salg af Danisco har givet Deutsche Bank blod på tanden, når det gælder det danske corporate finance-marked.

Sidste år åbnede Deutsche Bank kontor i København, og banken har netop flyttet chefen for sin nordiske ICG-forrretning til byen.

"Det nordiske marked er en vigtig del af vores globale strategi, og Danmark har et meget spændende erhvervsmarked. Vi har placeret vigtige folk i København, senest Mads Steenberg, som er kommet til København den 1. maj. Han er chef for vores ICG-forretning i hele Norden, så det er et ret stort skridt at have ham baseret i Danmark," siger Jan Olsson, chef for det nordiske marked i Deutsche Bank, til Berlingske Business.

"Vi tror, at lokal tilstedeværelse er vigtigt, og det gælder både i relation til virksomhedshandler, strategisk rådgivning og obligationsudstedelser. Vi føler, at vi har en stærk position på det nordiske marked og i Danmark, men vi vil gerne tættere på vores kunder, og vi håber at øge aktiviteterne yderligere," siger han til avisen.

Mere fra FinansWatch

"Blot fordi man er chef er det ikke sikkert at man får gode ideer"

Den amerikanske investeringsplatform Public.com, der er stiftet af danske Jannick Malling, er ved at opbygge en stor udviklingsafdeling i Danmark. Nu er selskabet rykket til nye lokaler centralt i København. Det skal gøre det nemmere at rekruttere medarbejdere og skabe de perfekte rammer for arbejdskulturen, så gode ideer kan boble op nedefra.

FA opfordrer til brug af sektoraftaler

Finanssektorens Arbejdsgiverforening opfordrer til brug af de særlige coronaaftaler, så en hverdag med hjemmearbejde og hjemsendte børn kan hænge sammen.

Læs også

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs