FinansWatch

Avis: Svær image-kamp for Danske Bank

Eksperter vurderer, at det bliver en lang og sej kamp for Danske Bank at rette op på sit image efter finanskrisen. Et reklamebureau der skulle hjælpe banken med at få omdømmet på ret køl har opsagt sit samarbejde med banken.

Det skriver dagbladet Børsen.

"Det viser med brutal tydelighed, at det ikke tager mere end en enkelt formiddag at ødelægge et image, men det kan tage adskillige år at bygge det op igen. Jeg tror, der går minimum ét og med større sandsynlighed to-tre år endnu før de har kæmpet sig tilbage til niveauet før krisen," siger tidligere formand i PR-branchen Jens Kofoed til Børsen.

Joachim Rubow, Danske Banks koncernmarketingdirektør, udtalte i går, at han er tilfreds med forbedringen af Danske Banks image, og at der har været en jævn forbedring over hele året.

Branchen sluppet ud af krisen

Lektor i kommunikationsstudier på CBS, Henrik Mikkelsen, tvivler dog på den forklaring.

"Det løft, de har fået indtil videre, kan efter min mening tilskrives, at branchen som helhed er sluppet ud af krisen. Alle banker har jo fået nogenlunde det samme løft i de seneste to år, så der er ikke noget der tyder på, at Danske Banks ekstra anstrengelser har båret frugt indtil videre," siger han.

Danske Bank inviterer kunderne til innovation

Bankbosser mere troværdige end journalister

Dårligt image plager Danske Bank

Danske har image-problemer i Finland

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs