FinansWatch

Lybecker: "Det har været et mærkeligt år"

Peter Lybecker, adm. direktør i Nordea Danmark.

På trods af et år med stormvind på baggrund af Panama-papirerne, kundeflugt og medarbejderutilfredshed, har Nordea klaret sig fint, hvis man blot kigger i regnskabet. Det efter Peter Lybecker, adm. direktør i Nordea Danmark, med en blandet smag i munden, skriver Jyllands-Posten.

"Det har været et mærkeligt år. Rent forretningsmæssigt går det godt, også samfundsøkonomisk, men på de indre linjer har vi haft for mange dårlige sager, som har påvirket vores image. Kombinerer vi det med, at vi ikke har været proaktive nok, at vi har haft for lange svartider og it-nedbrud, har den samlede kundeoplevelse i Nordea ikke været god nok," siger Peter Lybecker til Jyllands-Posten.

Nordea har i 2016 mistet 25.000 danske kunder mod 4900 året før. Men samtidig har Nordea som helhed tjent 28 mia. kr. sidste år, hvilket er 3 pct. mere end året før.

Peter Lybecker vil ikke gætte på, om Nordea også kommer til at miste kunder i 2017, men kan konstatere, at kundeafgangen har stabiliseret sig i slutningen af 2016, således at den ikke er fortsat med at tage til i styrke.

Nordea overgår klart forventningerne i fjerde kvartal

Kundeflugt bremser Nordeas lukning af filialer

Forsiden lige nu

CBS-professor modtager hård kritik for sit forsvar af Danske Bank

Professor og bestyrelsesformand ved CBS' Center for Corporate Governance kritiseres af flere professorer for sit forsvar af Danske Bank i en kronik i Børsen. Særligt kritiseres han for ikke at have nævnt sin egen forbindelse til banken. Det skriver Magisterbladet.

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere