FinansWatch

Nordeas kundetilfredshed blev ramt af negative renter

Da Nordea justerede på grænserne for de negative renter på indlån, blev kundetilfredsheden ramt i både privatsegmentet og blandt mindre erhvervsvirksomheder. Den er dog på vej til at rette sig op igen, siger Nordeas danske landechefer.

Mads Skovlund Pedersen har ansvaret for den danske privatforretning i Nordea. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Kundetilfredsheden i Nordeas privatforretning har taget "et lille tilbageslag", da Nordea i andet kvartal annoncerede, at man ville sænke grænsen for, hvornår kunderne skulle betale negative renter af deres indlån, til 100.000 kr.

"Det har vi også set de to gange, vi tidligere har ændret grænsen. Men den underliggende kundetilfredshed med vores evne til at drive bank, vores image og den slags ser stadig rigtig stærke ud," forklarer Mads Skovlund Pedersen, der er bankdirektør for Privat i Nordea Danmark.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

John Fisker om historisk resultat: "Vi har travlt"

Ringkjøbing Landbobank lander rekordregnskab i andet kvartal, som hverken er drevet af kursreguleringer eller tilbageførsler, men af kerneforretningen. Det glæder bankens adm. direktør, John Fisker, der for fem kvartaler siden ikke havde regnet med at stå her i dag. "At det hele ville buldre på den her måde, havde vi ikke set komme," siger han.

Ny låntype fra Totalkredit runder skarpt hjørne

Med udlån for over 5 mia. kr. i fastforrentet 1,5 pct.-lån med afdragsfrihed i 30 år kommer boligejere fri af risiko for indlåsning hos Totalkredit. Realkredit Danmark har fortsat det største udlån i den relativt nye lånetype på tværs af rentesatser.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs