FinansWatch

Velhavende Nordea-kunder efterspørger forgæves gebyropgørelse

Kunderne i Nordeas private banking-afdeling har siden starten af året ventet på en opgørelse over samlede omkostninger, men den er endnu ikke kommet. Nordea kan endnu ikke sætte en dato på offentliggørelsen.

Foto: BOB STRONG/REUTERS / X01138

De velhavende private banking-kunder i Nordea har endnu ikke modtaget den lovpligtige opgørelse over de gebyrer, der betales for forvaltningen af midlerne i 2018, skriver Børsen.

En kunde kalder det "helt til grin" og overvejer nu at finde en alternativ forvalter. Hos Nordea mener man ikke, det kunne være gået hurtigere, kan endnu ikke sætte en dato på og siger, man gerne vil være transparente.

"Vi skal være de første til at beklage, at vi ikke har fået rapporterne ud til vores kunder endnu. Det er naturligvis ikke tilfredsstillende. Det har vist sig at være en mere kompleks opgave, end vi havde regnet med," siger Tine Vestergren Uldal, chef for opsparing og investering i Nordea, til Børsen.

I Danske Bank fik kunderne deres opgørelser i februar og marts, men det har dog ikke givet anledning til større spørgsmål omkring bankens priser, lyder det.

Nordea-formand: Ny topchef skal fokusere på kunderne og toplinjen 

Sydbank henter private banking-chef for Østjylland hos Nordea 

 

Mere fra FinansWatch

Spar Nord udsteder kapital for 500 mio. kr.

Spar Nord er nået til enighed med en række professionelle investorer om udstedelse af tier 2-kapital. Obligationerne udstedes med Nykredit og Spar Nord som Joint Bookrunners.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs