Danske Bank falder og Nordea stiger i ny storkundemåling
Danske Bank må se sig overgået af Nordea, når det gælder serviceringen af store virksomheder og institutionelle kunder. Det viser undersøgelse fra det svenske konsulenthus Prospera, skriver Berlingske Business.
Undersøgelsen, som bankerne selv finansierer, er baseret på svar fra 100 virksomheder med en omsætning på mindst 3,7 mia. kroner. Hvor Danske Bank sidste år blev nummer ét, er banken i år faldet til en andenplads. I stedet topper Nordea, der sidste år kun blev treer i undersøgelsen. SEB lander i år som nummer tre, og på de følgende pladser kommer BNP Paribas og Citigroup.
Hos Danske Bank skyder man skylden på den verserende hvidvasksag.
"Vi må erkende, at vores brand lider lidt i øjeblikket. Det hænger sammen med hvidvasksagen. Det er klart, at sagen i Estland har kostet nogle ressourcer efter offentliggørelsen af rapporten i september, og måske har nogle kunder opfattet det, som om det er gået ud over indsatsen andre steder," udtaler Bo Wetterstein, der er chef for Danske Banks storkundeafdeling i Danmark, til avisen.
Danske Bank slået på målstregen af FIH Partners i rådgivermåling
Relaterede artikler:
Nordea-chef ærgerlig over at få baghjul i prestigemåling
For abonnenter