FinansWatch

Danske Bank falder og Nordea stiger i ny storkundemåling

Danske Bank dykker i måling af, hvem der bedst servicerer store virksomheder og institutionelle kunder, mens Nordea rykker til tops.

Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Danske Bank må se sig overgået af Nordea, når det gælder serviceringen af store virksomheder og institutionelle kunder. Det viser undersøgelse fra det svenske konsulenthus Prospera, skriver Berlingske Business.

Undersøgelsen, som bankerne selv finansierer, er baseret på svar fra 100 virksomheder med en omsætning på mindst 3,7 mia. kroner. Hvor Danske Bank sidste år blev nummer ét, er banken i år faldet til en andenplads. I stedet topper Nordea, der sidste år kun blev treer i undersøgelsen. SEB lander i år som nummer tre, og på de følgende pladser kommer BNP Paribas og Citigroup.

Hos Danske Bank skyder man skylden på den verserende hvidvasksag.

"Vi må erkende, at vores brand lider lidt i øjeblikket. Det hænger sammen med hvidvasksagen. Det er klart, at sagen i Estland har kostet nogle ressourcer efter offentliggørelsen af rapporten i september, og måske har nogle kunder opfattet det, som om det er gået ud over indsatsen andre steder," udtaler Bo Wetterstein, der er chef for Danske Banks storkundeafdeling i Danmark, til avisen.

Danske Bank slået på målstregen af FIH Partners i rådgivermåling

Nordea-chef ærgerlig over at få baghjul i prestigemåling

Mere fra FinansWatch

Gjensidige løfter det danske resultat med en fjerdedel

Øget rejseaktivitet og erhvervskunder løfter Gjensidiges danske vækst, samtidig med at resultatet springer i vejret. "Nu står vi langt, langt stærkere, end vi nogensinde har gjort, og det skal vi kapitalisere på," lyder det fra koncerndirektør Mats C. Gottschalk.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs