Nordea skraber bunden i Norge

Nordea overtager bundplacering, hvad angår kundetilfredshed i Norge, fra DNB.
Foto: /ritzau//Rune Aarestrup Pedersen
Foto: /ritzau//Rune Aarestrup Pedersen
AF RITZAU FINANS

Nordea er den bank, der kan mønstre den laveste kundetilfredshed i Norge. Banken overtager bundplaceringen fra DNB i en ny undersøgelse gennemført at Epsi, skriver netmediet E24.

Nordeas kundetilfredshed blandt de norske privatkunder faldt i år 1,9 point til 64,7 på en skala fra 0 til 100, hvilket er bankens dårligste resultat i de 15 år, undersøgelsen er blevet gennemført.

"Nordeas kunder oplever, at serviceniveauet er relativt lavt, at banken er utilgængelig, og generelt så ønsker kunderne en enklere bankhverdag, end de oplever," skriver Epsi i analysen ifølge E24.

Danske Banks norske afdeling ligger på en niendeplads ud af de 12 større banker, der er med. Hos Danske faldt tilfredsheden med 1,3 point til 71,8, hvilket er marginalt over gennemsnittet for hele branchen.

I gennemsnit steg kundetilfredsheden ellers 0,7 point i 2018 blandt bankkunderne på privatmarkedet.

Topplaceringen går til Sbanken, det tidligere Skandiabanken, som forsvarer sin førsteplads fra de senere år, skriver E24.

 

/ritzau/FINANS

Nordea skal bruge penge fra frasalg til at skabe vækst i Norden

Nordea henter vigtig godkendelse af opkøb i Norge 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også