
I går torsdag skrev Finanstilsynet i en meddelelse, at der var fundet fejl og mulige fejlkilder i gældsinddrivelsen i flere storbanker, herunder Nordea, Nykredit og i Jyske Bank, hvor alene 5000 kunder er blevet berørt.
Fra Jyske Banks har man "ingen kommentarer" til den meddelelse, som tilsynet har sendt ud.
Kommunikationen fra banken - eller manglen på samme - bliver modtaget med undren hos Forbrugerrådet Tænk og seniorrådgiver på Aalborg Universitet Lars Krull, skriver Finans.
"Når man har haft problemer i gældsinddrivelsen, kunne det have tjent dem, at de var gået ud og havde forklaret, at der var de og de problemer. Man skal da altid bare komme med forklaringen, for samtale fremmer forståelsen," siger Lars Krull til Finans.
Cheføkonom ved Forbrugerrådet Tænk Morten Bruun Pedersen mener, at sager som disse er et spørgsmål om tilliden til banksektoren, og et emne der derfor kræver en "vis åbenhed," lyder det.