FinansWatch

Medie: Mobilepay-partner har økonomiske problemer

Powa Technologies, der har et samarbejde med Danske Banks Mobilepay, har tilbageholdt løn til sine ansatte, fordi selskabet har haft problemer med at sikre sig nye investeringer.

En samarbejdspartner til Mobilepay er kommet i økonomiske problemer

De britiske selskab Powa Technologies, der sidste år i maj indgik en samarbejdsaftale med Danske Banks mobilbetalingsenhed, har ikke betalt sine medarbejdere løn, skriver Financial Times.

I en videohilsen til de ansatte, som blev lagt online i slutningen af 2015, sagde adm. direktør Dan Wagner, at selskabet "manglede eller var for sent på den med betalinger og løn til de ansatte". Han fortalte desuden, at Powa Technologies havde tilbageholdt alle sine betalinger til leverandører. Flere kilder har desuden fortalt avisen, at Powa Technologies ikke har betalt løn til alle sine ansatte i januar.

Dan Wagner har i sine videohilsner fortalt, at Powa Technologies "forhåbentlig var velfinansieret" i 2016, men at han ikke kunne love noget, hvilket kunne have konsekvenser for bonusudbetalinger.

Danske Bank indgik en aftale med Powa Technologies i maj 2015, hvor hensigten var, at alle brugerne af Mobilepay på længere sigt skulle give brugerne adgang til selskabets mobileplatform Powatag.

"Partnerskabet med PowaTag er helt nyt. Vores forhåbning er, at det på sigt kan løfte MobilePay til et nyt niveau, hvor brugerne også kommer til at kunne anvende løsningen udenfor landets grænser," sagde Mark Wraa Hansen, chef for Mobilepay-divisionen, i en pressemeddelelse i forbindelse med offentliggørelse af aftalen.

MobilePay får stregkodeteknologi

Forsiden lige nu

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere