FinansWatch

Tilsynet retter kritik af Danske Bank i sag om gældsinddrivelse

Der er faldet fire påbud til Danske Bank. Bl.a. skal banken straks stoppe med at opkræve penge, som banken ikke har ret til, når der er opdaget fejl. Samtidig stilles der spørgsmål til andre banker.

Foto: Lars Krabbe/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Danske Bank har undladt at handle redeligt og loyalt over for sine kunder, da banken fortsatte med at inddrive gæld, som den ikke havde krav på, og samtidig undlod at informere de berørte kunder om fejlen.

Sådan lyder en del af kritikken, som Finanstilsynet retter mod banken i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Nets vil sælge MitID og NemID

Nets vil være europamester i betalinger, og det betyder, at man vil sælge et andet forretningsområde: Det der står for driften af MitID og NemID. Betalingsvirksomheden er ved at afsøge markedet for en potentiel køber. (Opdateret)

Læs også

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs