FinansWatch

Danske Bank løber igen med ”the double” ved Årets Digitale Finansvirksomhed

Danske Bank tager hele stikket blandt de store pengeinstitutter ved FinansWatchs og analysehuset Wilkes prisuddeling for Årets Digitale Finansvirksomhed 2020.

Foto: Nikolaj Skydsgaard/REUTERS / X07081

For andet år i træk rydder Danske Bank bordet blandt de store pengeinstitutter ved Årets Digitale Finansvirksomhed.

Således løber Danske Bank med sejren foran Nordea og Jyske Bank i de to kategorier bedste digitale kundeløsninger og Årets Digitale Finansvirksomhed ved FinansWatchs og analysehuset Wilkes årlige prisuddeling.

"Jeg er utroligt glad. De her priser bliver uddelt med udgangspunkt i brugernes feedback og en meget dyb forståelse af, hvad det kræves at være relevant på den her agenda. Så jeg er meget glad og stolt på bankens vegne," siger underdirektør og chef for digital banking i Danske Bank, Line Munkholm Haukrogh, da FinansWatch telefonisk overrækker hende nyheden om Danske Banks dobbeltsejr.

Corona satte en stopklods for årets fysiske prisuddeling, der skulle have været løbet af stablen den 10. september på en konference hos det digitale bureau Charlie Tango.

Bedst på netbank, hjemmeside og innovation

Trods aflysningen er der ikke mange skår i glæden hos Danske Bank, der blandt de store pengeinstitutter i år får den bedste bedømmelse for sin netbank, hjemmeside og innovationsevne. Banken scorer næstbedst for sin mobilbank og digitale kommunikation.

Samtidig opnår Danske Bank den bedste bedømmelse for sit interne arbejde med robotproces-automatisering og kunstig intelligens og for sit arbejde med kunde- og forbrugerindsigt.

Sejren kan tilskrives en kombination af tre ting, vurderer Line Munkholm Haukrogh.

"For det første er vi meget vedholdende med at involvere vores kunder og kundeindsigter i vores udvikling. På den måde prioriterer vi hele tiden det, der er vigtigt for vores kunder," siger Line Munkholm Haukrogh og uddyber:

"Derudover ser vi vores digitale løsninger og strategiske tilgang som en del af det at drive bank i dag. Det er ikke isoleret fra den generelle service eller relation. Og som det tredje tør vi prioritere nye ting. En mobilbank skal være mere, end hvad den var for nogle år siden."

Målingen er foretaget før den verserende sag om problemer i Danske Banks gældsinddrivelsessystem.

Undersøgelsen bag kåringen er en del af rapporten "Digital Finans 2020", der udgives af FinansWatch i samarbejde med Wilke. Rapporten er gratis for abonnenter på FW Insight, men kan også købes separat.

Læs gratis preview af rapporten her:

https://insight.finanswatch.dk/rapporter/2020/digital-finans/

Læs mere om FW Insight her

https://insight.finanswatch.dk/

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere