FinansWatch

Danske Bank vender rundt – er nu igen med i Copenhagen Pride

Efter medarbejderne ikke rigtigt gad Copenhagen Pride i Danske Bank sidste år, er banken nu tilbage som sponsor, og hundredevis af ansatte vil marchere i paraden.

Mads Claus Rasmussen / Ritzau Scanpix
Foto: Mads Claus Rasmussen / Ritzau Scanpix

Det vakte opsigt, da Danske Bank sidste år ikke var med som sponsor af den seksuelle minoritetshyldende LGBTQ-festival, Copenhagen Pride. Medarbejderne havde slet og ret ikke udvist nok interesse, lød det.

"Deltagelsen i Copenhagen Pride har været båret af medarbejdernes frivillige initiativ, men det er desværre ikke lykkedes at stille med et hold af medarbejdere til paraden i år. Det håber vi meget kan lykkes til næste år, og så vil banken også støtte dette økonomisk," skrev daværende hr-direktør Henriette Fenger til FinansWatch.

Og nu er bankens håb blevet til virkelighed, for Danske Bank er igen at finde på sponsorlisten for Pride-festivalen.

"Copenhagen Pride er en hyldest til diversitet og retten til at være sig selv – uanset køn, etnicitet og seksuel orientering. Det er generelt et vigtigt fokusområde for os, og derfor er det også naturligt for os at støtte op om priden," skriver Kim Larsen, kommunikationsdirektør i Danske Bank, til FinansWatch.

Over 300 medarbejdere i paraden

Han oplyser videre, at hundredevis af ansatte og familiemedlemmer vil deltage i den årlige parade i København under overskriften "Free to be me."

"Sidste år var der ikke så mange medarbejdere, der havde lyst til at være med, men i år er der mere end 300, der har meldt sig til at gå med i paraden, og som udtrykker stolthed og glæde over, at vi aktivt bakker op om priden og den mangfoldighed, den hylder," skriver Kim Larsen.

"Derudover udsmykker vi søjlerne på Erichsens Palæ ud mod Kongens Nytorv og vores Vesterport-filial, som ligger på Pride-ruten, i regnbuens farver," fortsætter Kim Larsen.

I Danske Bank-koncernen vil der være eksterne gæstetalere på besøg for at sætte fokus på diversitet.

På det sociale medie Facebook har Danske Bank også ændret sit profilbillede, så der nu er et hjerte i regnbuens farver – symbolet for LGBTQ-bevægelsen.

Bred sektorstøtte

Også Finanssektorens Arbejdsgiverforening, FA, var mandag ude at markere sig med et logo i regnbuens farver.

Derudover er også Nordea og Nykredit sponsorer på eventet.

Finanssektoren trækker i regnbuens farver

Andrea er en kvinde - men der gik lang tid før kollegerne i Nordea vidste det

Finansforbundet vil afdække udfordringer med seksualitet på jobbet

Med Nordea til Pride: Sådan holder vi regnbue-fanen højt året rundt

Danske Bank dropper støtte til Pride-festival - mangler opbakning fra ansatte

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere