FinansWatch

Etisk ageren koster kunder hos Danske Bank og Nordea

Ny analyse viser, at Nordea og Danske Bank har mistet langt flere kunder end tidligere. Det skyldes især de to bankers etiske ageren, skriver Børsen.

Foto: PR/Danske Bank

Generelt er danskerne blevet mere trofaste over for deres bank. Men når det gælder Danske Bank og Nordea står disse to banker ifølge Analyse Danmark for halvdelen af alle bankkunder, som har skiftet bank i løbet af det seneste år. Tidligere stod de kun for en tredjedel. Det skriver Børsen.

"Kunderne er blevet langt mere opmærksomme på bankernes etiske ageren, og det har særligt ramt Danske Bank og Nordea," siger direktør i Analyse Danmark, Henrik Feindor-Christensen, til Børsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs