FinansWatch

Danske Bank toppede medieforbrugernes shitstorme i 2018

En ny undersøgelse viser, at Danske Banks hvidvasksag var den største "shitstorm" udløst af de danske medieforbrugere i 2018, skriver Børsen.

Foto: Ritzau Scanpix/Jacob Grønholdt-Pedersen

En ny analyse fra omdømme-bureauet ATAK placerer Danske Banks hvidvasksag som den største såkaldte "shitstom" i 2018. Det skriver Børsen.

ATAK har ifølge mediet målt, hvordan de ti største, medier har omtalt en række aktuelle sager, som især har vakt medieforbrugernes reaktioner og kommentarer.

I undersøgelsen har ATAK lagt vægt på, hvordan medierne selv har omtalt sagerne på sociale medier, og hvordan deres brugerne har reageret på disse opslag.

Undersøgelsen viser, at Danske Bank-sagen har fået langt de fleste medieforbrugere til tasterne med likes eller kommentarer. Nummer to på listen er sagen om Britta Nielsen og snyd med offentlige midler. Nummer tre er sagen om legetøjkoncernens Top-Toys konkurs.

Danske Bank hyrer prominent advokathus til forsvar mod investors hvidvasksøgsmål

Mere fra FinansWatch

Dansk robotrådgiver nedjusterer forventninger

Både hvad angår AUM, antal kunder og omsætning justerer robotrådgiveren Nord Investments nu sine forventninger i den forkerte retning. Årsagen skal findes i de usikre markeder og en faldende investeringslyst, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs