Danske Banks kundetilfredshed falder i bankens egen måling
Danske Bank har som mål at have de mest tilfredse privat- og erhvervskunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Men det gå den forkerte vej, fremgår det af bankens egen tilfredshedsmåling. Det skriver Børsen.
I 2016 havde Danske Bank ifølge bankens egne tal de mest tilfredse kunder blandt erhvervskunder i Sverige, Norge og Finland, mens banken lå nummer to blandt privatkunder i Danmark, Finland og Sverige. i dag er det kun blandt de norske erhvervskunder, at banken har de mest tilfredse kunder.
I Sverige har Danske Bank ligget nummer ét blandt erhvervskunderne siden 2013. I hvert fald indtil 2018, hvor banken faldt til en fjerdeplads.
"Begivenhederne i Estland påvirkede kundernes tillid til vores forretningsetik og ledelse, og dette påvirkede kundetilliden negativt. I slutningen af året var vi nummer fem blandt detailkunderne, og nummer tre blandt erhvervskunderne, og vi så et nettofald i antallet af kunder med en Nemkonto på ca. 11.000," skriver banken i sit årsregnskab, der blev offentliggjort fredag.
Tilfredsheden daler hos Danske Banks erhvervskunder – men de holder ved
Relaterede artikler:
Danske Bank-chef håber at sætte prop i kundetabet i 2019
For abonnenter