FinansWatch

Danske Banks kundetilfredshed falder i bankens egen måling

Det er målet for Danske Bank, at banken vil være nummer ét på kundetilfredshed i hele Norden. Men bankens egne tal viser, at det går den forkerte vej.

Foto: Ints Kalnins/Ritzau Scanpix

Danske Bank har som mål at have de mest tilfredse privat- og erhvervskunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Men det gå den forkerte vej, fremgår det af bankens egen tilfredshedsmåling. Det skriver Børsen.

I 2016 havde Danske Bank ifølge bankens egne tal de mest tilfredse kunder blandt erhvervskunder i Sverige, Norge og Finland, mens banken lå nummer to blandt privatkunder i Danmark, Finland og Sverige. i dag er det kun blandt de norske erhvervskunder, at banken har de mest tilfredse kunder.

I Sverige har Danske Bank ligget nummer ét blandt erhvervskunderne siden 2013. I hvert fald indtil 2018, hvor banken faldt til en fjerdeplads.

"Begivenhederne i Estland påvirkede kundernes tillid til vores forretningsetik og ledelse, og dette påvirkede kundetilliden negativt. I slutningen af året var vi nummer fem blandt detailkunderne, og nummer tre blandt erhvervskunderne, og vi så et nettofald i antallet af kunder med en Nemkonto på ca. 11.000," skriver banken i sit årsregnskab, der blev offentliggjort fredag.

Tilfredsheden daler hos Danske Banks erhvervskunder – men de holder ved

Danske Bank-chef håber at sætte prop i kundetabet i 2019 

Mere fra FinansWatch

Sampension mærker effekt af nye SUL-regler

Det er blevet nemmere for Sampension at konkurrere i markedet for firmapensioner, efter Finanstilsynet har indført nye regler om, at syge- og ulykkesforsikringer skal hvile i sig selv økonomisk.

SEB satser på børsmarkedet i kampen om storkunder

Den danske del af storbanken SEB vender nu øjet mod markedet for kapitalrejsning. Det såkaldte ECM-marked ligger naturligt til bankens strategi om at kunne hjælpe storkunder med alle finansielle behov, vurderer den danske landechef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs