FinansWatch

Ekspert: Danske Bank viser ydmyghed med sponsorat

Erfaren reklamemand vurderer over for Business.dk, at en stor del af bankens eksistensberettigelse ligger i selve navnet, at det er Danmarks bank.

Foto: LARS KRABBE

Fra mælk og kraftværker til boliglån og netbank.

Landsholdet får ny sponsor i skikkelse af landets største bank, Danske Bank, der har været gennem nogle hårde år oven på finanskrisen, hvor bankens ubestridte førersposition på det danske marked forsvandt og hvor både image og indtjeningen fik gevaldige klø. Nu investerer banken 16 mio. kr. per år i et hovedsponsorat af det danske landshold i fodbold, et træk som Frederik Preisler, partner i reklamebureauet Mensch, vurderer som klogt.

"Det er et klogt træk fra Danske Bank, for det viser en ydmyghed, som jeg tror vil klæde banken i disse tider. Man tænker umiddelbart, at de ikke helt matcher, men jeg tror, det er godt set fra bankens side," siger Frederik Preisler, partner i reklamebureauet Mensch til Business.dk.

"Jeg tror grundlæggende, at bankens eksistensberettigelse ligger navnet Danske Bank. Altså Danmarks bank. Men det har i nogle år ikke stået klart. Og det er nok det, man vil tilbage til nu," lyder hans vurdering af formålet med sponsoratet.

Danske Bank sender 16 mio efter landsholdet

Danske Bank ny sponsor for fodboldlandsholdet

Min passion: Et kick man bliver ved med at søge

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs