FinansWatch

Danske Bank: Vi har set kunderne i øjnene

Danske Banks kundetilfredshedschef glæder sig over, at fire ud af fem danskere vurderer, at de finansielle virksomheder har ændret adfærd oven på finanskrisen.

En ny undersøgelse fra Rambøll, lavet på vegne af FinansWatch, viser, at 80 pct. af danskerne tror, at de danske finansvirksomheder har ændret adfærd som følge af finanskrisen.

Det resultat sætter man pris på hos Danske Bank, der om nogen har fået image hug under krisen. Her peger kundetilfredshedschef Jonas Torp på, at banken har sat en lang række initiativer i søen netop for at komme tættere på kunderne og i højere grad lytte til deres ønsker.

”Vi er glade for, at kunderne oplever, at vi som virksomhed har kigget os selv i spejlet. Og det har vi også,” siger Jonas Torp til FinansWatch.

Han mener, at Danske Bank har kigget kunderne i øjnene i et forsøg på at udvikle en række services og produkter, som kunderne virkelig savner.

”Helt banalt vil vi godt vide, hvad kunderme forventer af os. Hvad vil de gerne have, at vi gør for dem. Det er vi blevet meget skarpere på de seneste par år. Jeg har just godkendt den sjette kundeanalyse i vores kundepanel. Så vi spørger kunderne konstant, hvad de forventer af os og jeg tror, at det er den nye åbenhed, vi har til deres behov, som de belønner os for i undersøgelsen,” siger Jonas Torp.

Men én ting er at lytte til kunderne. Hvad har I konkret ændret i Jeres måde at drive bank på, når I får respons fra kunderne?

”Et eksempel kunne være vores netbank-undersøgelse. Her pegede kunderne på en række funktionaliteter, som de gerne så forbedret. Her valgte vi så i vores udviklingsarbejde med netbanken som det første at tage fat på de ting, som kunderne syntes var vigtigst,” siger Jonas Torp.

Det lyder umiddelbart logisk, at man selvfølgelig ændrer de ting, som kunderne helst vil have forbedret?

”Det kan du sige, men én ting er at medarbejderne ude i fillialerne i det daglige er i tæt kontakt med kunderne og får en direkte kunderespons. Med det vigtige er, at en bank som vores får hovedsædet med, at vi kommer meget tættere på vores kunder og deres behov. Og det er vi heldigvis komme langt med,” siger Jonas Torp.

Mere fra FinansWatch

P+ ruller krisevåben ud for yderligere 70.000 medlemmer

Modvind på de finansielle markeder får P+ til at indføre kursværn for yderligere en lang række kundegrupper, så knap 80 pct. af medlemsskaren i oktober er omfattet af krisevåbenet. Direktør forklarer det bl.a. med den måde, som P+ fordeler midlerne mellem kollektive reserver og medlemmernes egne depoter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs