FinansWatch

Færre klager over forsikringsselskabet

Ikke siden 1986 har så få danskere klaget over deres forsikringsselskab.

2.095 gange klagede en forsikringskunde over sit forsikringsselskab sidste år.

Det er det laveste antal siden 1986 og 40 klager færre end året før, skriver Forsikring og Pension i en meddelelse.

Ifølge Forsikring og Pension vidner det om tilfredse kunder.

70 pct. klager forgæves

”Færre og meget få kunder har haft grund til at klage over deres forsikringsselskab i 2010. Samtidig har antallet af klager ligget stabilt lavt i mange år nu. Det vidner helt enkelt om tilfredse kunder,” siger Hans Reymann-Carlsen, underdirektør i Forsikring & Pension, i meddelelsen.

De godt 2.000 klager til Ankenævnet for Forsikring skal ses i forhold til de over 1,5 mio. skader, der hvert år bliver anmeldt.

Ifølge Forsikring og Pension fik knap 70 pct. af klagerne ikke noget ud af at klage i forhold til den afgørelse, klageren først havde fået fra sit forsikringsselskab. I 15,5 pct. af tilfældene fik klageren helt eller delvist ret i sin klage til ankenævnet.

Mere fra FinansWatch

"Køb nu, betal senere"-virksomhed tilbyder rentefri kreditter på 30.000 kr. uden detaljerede kredittjek

DE GRATIS KREDITTER: For at få en kredit uden renter på 30.000 kr. hos Anyday skal man ikke vise lønsedler eller give adgang til bankkonto. Et kredittjek mod debitorregistre og en reservation på en tiendedel af beløbet er nok. Anyday mener, at virksomhedens måde at kreditvurdere kunder på er sikker, og at det ikke lokker kunder i uføre. Dog tager virksomheden open banking-teknologi i brug i det nye år for at blive bedre.

Afdragsfri lån i hopla - men de går til de gale

Man skal kun tage et afdragsfrit lån, hvis man ikke har brug for det, har opfordringen fra nationalbankdirektør Lars Rohde været. Men centralbankens egne tal og en kontrafaktisk beregning peger på, at det ikke er tilfældet.

Læs også

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs