FinansWatch

Tryg/CEO: Venter at slå markedsvæksten de kommende kvartaler

Morten Hübbe, topchef i Tryg, forventer, at selskabet i de kommende kvartaler vil fortsætte en vækst, der ligger højere end resten markedet.

Morten Hübbe. Foto: LEIF TUXEN

Forsikringskoncernen Tryg venter at kunne præstere en højere præmievækst end markedet generelt i den kommende tid, da flere kunder, flere produkter per kunder og højere kundeloyalitet ventes at smittet positivt af på salget.

"Vi forventer egentlig, at vi i de kommende kvartaler kommer til at fortsætte en vækst, som kommer til at ligge lidt højere end markedet. Når kundeloyaliteten stiger, kunderne køber lidt flere produkter, og det lykkes at få lidt flere kunder, så er det alt sammen noget, som trækker en lille smule højere op, end vi har været vant til, og en lille smule højere op end markedet," siger Trygs administrerende direktør, Morten Hübbe, til Ritzau Finans.

Tryg havde i tredje kvartal bruttopræmieindtægter på 4696 mio. kr., svarende til en vækst på 4,7 pct. i lokale valutaer eller 3,0 pct. korrigeret på porteføljeopkøb. Ifølge et estimat fra Ritzau Estimates havde analytikerne ventet et præmieniveau på 4671 mio. kr., efter at selskabet i tredje kvartal sidste år lå på 4576 mio. kr.

"Der er selvfølgelig noget medvind på cykelstierne, i den forstand at vi jo har haft lavet et nyt samarbejde med FDM i Danmark og Obos i Norge, men også organisk kan vi se en rigtig høj vækst. Vi kan se, at antallet af kunder stiger. Det er i høj grad Privat Danmark, der går forrest, men vi ser nu faktisk også, at Erhverv Norge leverer en rigtigt fin stigning i antal kunder, og vi ser også en forbedring i Privat Norge."

"Og så ser vi i flere af vores områder "all-time-high" på kundeloyalitet, som jo helt klart er hjulpet af, at kunderne sætter pris på den medlemsbonus, man får fra Tryghedsgruppen," siger Morten Hübbe.

Trods en stigning i storskader på i tredje kvartal på 173 mio. kr. har Tryg med 761 mio. kr. formået at realisere et forsikringsteknisk resultat tæt på sidste års niveau på 789 mio. kr. Det skyldes forbedringer på en række områder.

"Vi ser, at vores underliggende forretning forbedrer sig på de fleste områder og blandt andet bliver vores underliggende erstatninger 0,5 pct. bedre. Vi arbejder hele tiden med at få digitaliseret vores skadesbehandling, at vi får købt skader ind mere effektivt end før, og at vi trods alt får holdt nogle af de her storskader og brande nede, ved at vi arbejder med forebyggelse," siger Morten Hübbe.

Tryg-boss: Fortsat behov for at hæve priserne i Industri

Tryg ramt af fabriksbrand til 100 millioner

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere