FinansWatch

PFA får pris for god kundeservice

Pensionsselskabet har vundet "Kundeservice Award 2017", som uddeles af Dansk Industri og Analyseinstituttet Wilke.

PFA kunne i sidste uge gå på weekend med god samvittighed. Her vandt selskabet således en pris for "Danmarks bedste kundeservice," skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Konkret er der tale om prisen "Kundeservice Award 2017", hvor PFA vandt inden for telefonisk kundeservice med 90,9 point ud af 100 mulige.

Prisen uddeles Dansk Industri og Analyseinstituttet Wilke, og anerkendelsen vækker glæde hos koncerndirektør med ansvar for privatkunder, Mads Kaagaard:

"I PFA er det en mærkesag for os, at alle kunder skal have god rådgivning. Og her er vores telefonservice helt essentiel med næsten 210.000 opkald årligt. Det er en kæmpe berøringsflade vi har med rigtig mange kunder. Vi gør rigtig meget ud af altid at gøre rådgivningen relevant og værdiskabende for kunderne, så de får mest muligt ud af deres opsparing og forsikringer uanset, hvor de er i livet," udtaler Mads Kaagaard i meddelelsen.

Et panel af servicekvalitetseksperter hos analyseinstituttet Wilke har på baggrund af en rundringning til et udsnit af PFA’s kunder evalueret deres tilfredshed med den telefoniske kundeservice. Kundeservicen er blevet målt på den oplevede kvalitet inden for parametre som velkomst fra kundeservicemedarbejderen, ventetid i telefonen, venlighed og imødekommenhed samt hvor godt medarbejderen spørger ind til kundens behov.

I 2016 havde PFA Rådgivningscenter i alt 208.618 opkald.

Forsiden lige nu

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere