FinansWatch

AP Pensions kundeloyalitet ramt af lavt afkast i 2015

AP Pension har fortsat nogle af de mest loyale pensionskunder. Men det kundeejede selskabs loyalitet er faldet, trods gode afkast i 2016.

AP Pensions kundeloyalitet er faldende, men konstitueret direktør Bo Normann Rasmussen har dog stadig de fjerdemest loyale kunder i pensionsbranchen.

AP Pension er ikke kun det fjerdestørste danske pensionsselskab, men har også de fjerdemest loyale kunder. Det viser en rundspørge blandt 4.500 pensionskunder foretaget af Loyalty Group, ifølge dagbladet Børsen.

Men AP Pension har i undersøgelsen det største fald i kundeloyaliteten. Det skyldes ifølge selskabet selv formentlig, at man i 2015 ikke, som vanligt, lå i bedre tredjedel på afkastet. Og det har åbenbart ikke hjulpet, at AP Pension i år har haft et afkast, der ligger i top i forhold til konkurrenterne.

"Nogle af kunderne kan være blevet opmærksomme på, at AP Pensions afkast sidste år var lavere end en række af konkurrenternes, mens de så ikke er opmærksomme på, at det er gået godt i år," siger Søren Andersen, aktuar og direktør i rådgivningsfirmaet Fpension til Børsen.

Ifølge AP Pensions konstituerede adm. direktør, Bo Normann Rasmussen, vil selskabet blandt andet forsøge at styrke kundeloyaliteten ved hjælp af en app, hvor kunderne dagligt kan følge deres pensionsopsparing, og blandt andet regne på effekten af ændrede indbetalinger.

 

Mere fra FinansWatch

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs