FinansWatch

Mindre bøvl, bedre data og langt færre fejl er resultatet af dialog mellem F&P-branchen og Nationalbanken

Helt enkle egenskaber som imødekommenhed og lydhørhed har været med til at gøre indberetningen af data fra forsikring- og pensionsselskaber langt lettere. I dag undrer det parterne, at de ikke kom på ideen om at tale sammen lidt før

En gammeldags dialog mellem branche og Nationalbanken har reduceret antallet af fejl i indberetning af data. | Foto: Jens Dresling

Antallet af fejl i indberetninger til Nationalbanken fra selskaber i forsikring- og pensionsbranchen er set på månedlig basis reduceret til en godt en tredjedel fra 2021 til 2022.

Helt konkret er antallet af fejlmeldinger som selskaberne skal i gang med at rette faldet fra i gennemsnit 853 fejl pr. måned i 2021 til 276 fejl pr. måned i 2022. Reduktionen er det håndfaste bevis på, at en dialog mellem branche og Nationalbanken har båret frugt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs