Grønne biler udgør arenaen for forsikringsselskabernes kamp om privatkunder

Distributionen og udviklingen af bilforsikringer, særligt inden for grønne el- og pluginbiler, er et vigtigt pejlemærke i konkurrencen på forsikringsmarkedet, når det kommer til privatmarkedet, skriver erhvervsmediet Insidebusiness.
For årets tre første kvartaler kan Tryg notere en bruttopræmievækst hos privatkunder på 6,3 pct., Topdanmark leverer en fremgang på 4,2 pct., Codan en vækst på 1,3 pct., mens Alm. Brand må notere en tilbagegang på 1,4 pct.
At Tryg kan notere en fremgang skyldes dels, at FDM Forsikring sælger forsikringer for Tryg, men også at Tryg har forstand på elbilsmarkedet, lyder analysen.
"Tryg er jo en af de spillere, som rent faktisk ved, hvad de her biler skal koste. De var med i Norge, da de første erfaringer fra salg af Tesla blev tydelige. Priserne var alt for lave, og forsikringsbranchen blev ramt af dyre reservedele, og at kun Tesla reparerer Tesla. Jeg tror, at Tryg ved bedre end f.eks. Topdanmark, hvordan de skal prissætte de her biler," lyder det fra aktieanalytiker Per Grønborg til Insidebusiness.
Tryg indgår nyt samarbejde med Kræftens Bekæmpelse
Alm. Brand planlægger at true markedslederen Tryg efter Codan-overtagelse
Relaterede artikler:
Tryg indgår nyt samarbejde med Kræftens Bekæmpelse
For abonnenter
Brancheforening forærer medlemmer cyberforsikringer
For abonnenter