Grønne biler udgør arenaen for forsikringsselskabernes kamp om privatkunder

Kampen om privatkunderne udkæmpes lige nu for landets forsikringsselskaber på markedet for de grønne biler. 
Foto: Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Distributionen og udviklingen af bilforsikringer, særligt inden for grønne el- og pluginbiler, er et vigtigt pejlemærke i konkurrencen på forsikringsmarkedet, når det kommer til privatmarkedet, skriver erhvervsmediet Insidebusiness.

For årets tre første kvartaler kan Tryg notere en bruttopræmievækst hos privatkunder på 6,3 pct., Topdanmark leverer en fremgang på 4,2 pct., Codan en vækst på 1,3 pct., mens Alm. Brand må notere en tilbagegang på 1,4 pct.

At Tryg kan notere en fremgang skyldes dels, at FDM Forsikring sælger forsikringer for Tryg, men også at Tryg har forstand på elbilsmarkedet, lyder analysen. 

"Tryg er jo en af de spillere, som rent faktisk ved, hvad de her biler skal koste. De var med i Norge, da de første erfaringer fra salg af Tesla blev tydelige. Priserne var alt for lave, og forsikringsbranchen blev ramt af dyre reservedele, og at kun Tesla reparerer Tesla. Jeg tror, at Tryg ved bedre end f.eks. Topdanmark, hvordan de skal prissætte de her biler," lyder det fra aktieanalytiker Per Grønborg til Insidebusiness.

Tryg indgår nyt samarbejde med Kræftens Bekæmpelse 

Alm. Brand planlægger at true markedslederen Tryg efter Codan-overtagelse 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også