FinansWatch

Tryg og If i hård dyst om priser ved Årets Digitale Finansvirksomhed

9. april kårer FinansWatch og Wilke Årets Digitale Finansvirksomhed, og blandt forsikringsselskaberne kan både Tryg og If nappe to priser. Se her, hvem de nominerede er.

Foto: /ritzau/Philip Davali

If og Tryg er topscorere med hver to nomineringer, når FinansWatch sammen med Wilke kårer Årets Digitale Finansvirksomhed.

Det sker ved en stor konference tirsdag den 9. april arrangeret i samarbejde med det digitale bureau Charlie Tango, hvor det vil blive afsløret, hvilke finansvirksomheder der bliver kåret til de bedste i Danmark.

Der uddeles priser i fire delbrancher: Store pengeinstitutter, mellemstore pengeinstitutter, forsikringsselskaber og pensionsselskaber. I hver delbranche uddeles en pris for årets bedste digitale kundeløsninger og en pris for Årets Digitale Finansvirksomhed.

Sidste år gik de to priser til If og Alka. Alka er siden da blevet overtaget af Tryg, og er derfor ikke med i årets undersøgelse.

If bliver blandt andet fremhævet for sin personlige Min side, sin hjemmeside og innovationsevne samt for sit interne arbejde med kunde- og forbrugerindsigter. Tryg får blandt andet point for sit arbejde med procesautomatisering og kunstig intelligens samt for sin innovationsevne.

Ud over If og Tryg er GF Forsikring nomineret til hovedprisen som Årets Digitale Finansvirksomhed, mens LB Forsikring er nomineret til bedste digitale kundeløsninger.

De nominerede blandt forsikringsselskaberne:

Bedste digitale kundeløsninger:

  • If
  • LB Forsikring
  • Tryg

Samlet vinder: Årets Digitale Finansvirksomhed:

  • GF Forsikring
  • If
  • Tryg

Sådan udpeges vinderne

Metoden bag kåringen består af følgende elementer:

En analyse af selskabernes personlige Min side, hjemmeside, digitale kommunikation, arbejde med sociale medier og innovation. Analysen består af en panelundersøgelse, hvor 4.000 kunder har vurderet selskabernes digitale løsninger, digitale kommunikation og innovationsevne samt en ekspertvurdering af deres digitale løsninger, digitale respons og arbejde med sociale medier.

En analyse af selskabernes interne arbejde med kunde- og forbrugerindsigter, automatisering, digital strategi og deres arbejde med procesautomatisering og kunstig intelligens. Analysen er baseret på indrapporteringer fra selskaberne i forbindelse med et dybdegående interview med den ansvarlige for selskabets digitale strategi.

Du kan læse meget mere om kåringen og tilmelde dig konferencen her.

Ud over kåringerne præsenteres resultaterne af undersøgelsen i rapporten Digital Finans 2019, der er en del af FinansWatchs videntilbud – FW Insight. Læs mere om FW Insight her.

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere