FinansWatch

43 øre af hver tjente krone går til drift – forsikringsselskabs vækstplan sender omkostningerne i vejret

Det mindre forsikringsselskab Vejle Brand har noget højere driftsomkostninger, end hvad man normalt ser i branchen. Årsagen skal findes i en plan, der skal sikre virksomhedens fremtid som selvstændigt forsikringsselskab, fortæller direktør.

Claus Lomholdt Poulsen, adm. direktør i Vejle Brand | Foto: PR

Forsikringsselskabet Vejle Brand har de sidste år opereret med en omkostningsprocent på omkring de 40. Senest kunne selskabet fremvise en bruttoomkostningsprocent for første halvår i år på 42,9, hvilket er langt over, hvad man normalt ser i branchen.

Vejle Brands adm. direktør, Claus Lomholdt Poulsen, forklarer, at der er en god forklaring bag forsikringsselskabets høje omkostninger.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs