FinansWatch

Gjensidige fusionerer opkøbt selskab ind – ny landedirektør overvejer brandstrategi

Mølholm Forsikring bliver nu juridisk lagt ind i det norske moderselskab Gjensidige. Koncerndirektør for den danske del af Gjensidige har endnu ikke lagt sig fast på, hvordan de forskellige forretningsområder skal præsentere sig for kunderne, men mener, at man som kunde skal vide, hvor man i sidste ende er kunde.

Foto: Gjensidige PR

Gjensidige er det femtestørste forsikringsselskab i Danmark, men der er nok flere danskere, som kender de mindre selskaber Alka, GF Forsikring og Lærerstandens Brandforsikring bedre.

En god grund til det er, at Gjensidige kun har eksisteret på det danske forsikringsmarked i 12 år, men også at selskabet sælger forsikringer under forskellige brands såsom Mølholm Forsikring, Gouda Rejseforsikring, Mondux, Byggeriets forsikringsservice og Nykredit Forsikring ud over det norske selskabs eget brand. Mens Gjensidige sammenlagt har en markedsandel i Danmark på 7,2 pct. står selve brandet Gjensidige kun for omtrent 2 pct. af det danske forsikringsmarked.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs