FinansWatch

Gjensidige oplever flere anmeldelser om misbrug

Et stigende antal kunder hos Gjensidige henvender sig til forsikringsselskabet med misbrugsproblemer. Selskabet opretter telefonisk hjælpelinje for kunder og pårørende.

Foto: Gjensidige/PR

Forsikringsselskabet Gjensidige får flere og flere henvendelser fra kunder, der som følge af coronakrisen har et misbrug af eksempelvis alkohol, shopping, porno og spil, oplyser selskabet i en meddelelse.

Antallet af den type anmeldelser til Gjensidige er steget med 16 pct. i de første fem måneder af 2021 sammenlignet med tidligere år. Udviklingen har fået Gjensidige til at oprette en telefonisk misbrugslinje, hvor forsikringsselskabets sundhedsforsikringskunder og deres pårørende kan henvende sig. Gjensidige sætter initiativet i verden sammen med behandlingscenteret Det Gode Liv.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Nyt forsikringsselskab er landet på garantifondens bord: Flere parametre letter sagen

Gefion Insurance bliver det femte forsikringsselskab, der kommer under Garantifonden for Skadeforsikringsselskabers behandling på godt fire år. Både Folketinget og Finanstilsynet har dog gjort den nytilkomne sag noget lettere at håndtere end de foregående danske forsikringskonkurser, ligesom det økonomiske omfang af sagen er noget mindre, fortæller direktør Torben Garne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs