FinansWatch

Alm. Brand oplever markant flere henvendelser som følge af Omikron

Rejserestriktioner får forsikringskunder til at kime forsikringsselskaber ned.

Maria Bitsch, skadeschef, person- og specialskade, i Alm. Brand | Foto: PR/Alm. Brand

Frygten for en udbredelse af Omikron-varianten har fået flere lande til at genindføre restriktioner, herunder for rejser, for at inddæmme smitten.

En potentiel udsigt til indrejserestriktioner har fået flere danskere til at reagere, hvilket forsikringsselskaber som Alm. Brand, mærker i form af "markant flere henvendelser".

"Vi har mange kunder i røret, der vil vide, hvordan de skal forholde sig i forhold til den juleferie, de allerede har bestilt, eller vinterferien, som de overvejer at booke," siger Maria Bitsch, der er skadeschef, person- og specialskade, i Alm. Brand og fortsætter:

"Det var samme billede, vi så, da Storbritannien og flere andre populære rejsedestinationer for nylig indførte indrejsekarantæne, og mange kunder ville vide, hvilke muligheder de havde for at afbestille rejsen."

Ifølge Alm. Brand havde selskabet i første halvdel af november 300-400 opkald, der angik rejserelaterede spørgsmål. Det steg i anden halvdel af november til 500 opkald og toppede den 29. og 30. november - få dage efter opdagelsen af den nye coronavariant.

Også Topdanmark har oplevet en markant større travlhed. Selskabet har den seneste måned hjulpet 94 pct. flere kunder med spørgsmål om rejseforsikringen sammenlignet med samme måned sidste år, viser tal fra Topdanmark.

Forsikringsselskabet oplyser, at 7 ud 10 kunder ikke ringer for at anmelde en skade, men derimod for at høre om mulighederne for at afbestille eller få hjælp på selve rejsen.

Omikron fører til et væld af nervøse kunder hos Topdanmark

Corona bremsede kundevandringen blandt forsikringsselskaber 

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs