FinansWatch

Salget af Alm. Brand Bank sætter gang i ny kampagne

Alm. Brand-koncernen skal med hjælp fra svømmeren Jeanette Ottesen og dansedommeren Jens Werner sætte spot på, at alle mennesker er forskellige, og at det bør afspejles i forsikringsordninger.

Foto: PR / Alm Brand

Enkel og ukompliceret. Sådan vil Alm. Brand-koncernen gerne have at omverdenen omfatter en af landets ældste finansielle koncerner.

Og efter at salget af koncernens bankdel til Sydbank er gået igennem, er det en god anledning til at sætte gang i en ny kampagne, der allerede nu kan spottes i en række medier.

"Salget af banken har ændret vores position i markedet. Alm. Brand har i dag et skarpt fokus på forsikring og pension og tilbyder kunden enkle løsninger, der passer lige præcis til ham eller hende. Vi vil gerne styrke danskernes kendskab til, hvad vi kan tilbyde, og det skal kampagnen bidrage til," siger Rasmus Werner Nielsen, adm. direktør i Alm. Brand i en pressemeddelelse.

Kampagnen kommer til at handle om, at selvom mennesker har mange fællestræk, så er der også forskelle, og det skal forsikringen tage højde for. Det skal blandt andet svømmeren Jeanette Ottesen og dommeren fra tv-programmet Vild med dans Jens Werner sætte spot på.

"Forsikring er et lavinteresse-område for mange. Med den nye kampagne vil vi med et glimt i øjet gerne vise danskerne, at vi lytter til deres behov, og uanset hvem de er, kan de på en enkel og ordentlig måde få en forsikring, der passer til dem," udtaler Lotte Bregnhøj-Gelvad, marketingchef i Alm. Brand.

Kampagnen løber fra nu og til udgangen af juni.

Alm. Brand får ny skadedirektør

Alm. Brand Bank og Sydbank er de mest klimapopulære blandt kunderne

Mere fra FinansWatch

Klager over Tryg fylder op hos ankenævn

Målt i forhold til markedsandel ligger Tryg i top når det kommer til kundesager, der er gået i en så stor hårdknude, at de skal behandles af Ankenævnet for Forsikring. Tryg fremhæver selv en stor vækst som årsag og påpeger, at antallet af klager udgør en brøkdel af de samlede sager.

Lokalbank gennemfører første transaktion med NemID-efterfølger

En succesfuld test indskriver Hvidbjerg Bank som den første til at gennemføre en transaktion med det kommende MitID-system. "Efter sommerferien forventer vi, at vores kunder vil være nogle af de første, der får mulighed for at benytte Danmarks nye digitale ID," siger serviceleder.

Højere udbetalingskrav skræmmer ikke boligkøbere væk

Flere anbefaler at hæve udbetalingskravet på boliglån for at køle boligmarkedet lidt ned. Men det kommer ikke til at skræmme boligkøberne væk, hvis de skal lægge 10 pct. i stedet for 5 pct. i udbetaling, viser ny undersøgelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs