FinansWatch

Salget af Alm. Brand Bank sætter gang i ny kampagne

Alm. Brand-koncernen skal med hjælp fra svømmeren Jeanette Ottesen og dansedommeren Jens Werner sætte spot på, at alle mennesker er forskellige, og at det bør afspejles i forsikringsordninger.

Foto: PR / Alm Brand

Enkel og ukompliceret. Sådan vil Alm. Brand-koncernen gerne have at omverdenen omfatter en af landets ældste finansielle koncerner.

Og efter at salget af koncernens bankdel til Sydbank er gået igennem, er det en god anledning til at sætte gang i en ny kampagne, der allerede nu kan spottes i en række medier.

"Salget af banken har ændret vores position i markedet. Alm. Brand har i dag et skarpt fokus på forsikring og pension og tilbyder kunden enkle løsninger, der passer lige præcis til ham eller hende. Vi vil gerne styrke danskernes kendskab til, hvad vi kan tilbyde, og det skal kampagnen bidrage til," siger Rasmus Werner Nielsen, adm. direktør i Alm. Brand i en pressemeddelelse.

Kampagnen kommer til at handle om, at selvom mennesker har mange fællestræk, så er der også forskelle, og det skal forsikringen tage højde for. Det skal blandt andet svømmeren Jeanette Ottesen og dommeren fra tv-programmet Vild med dans Jens Werner sætte spot på.

"Forsikring er et lavinteresse-område for mange. Med den nye kampagne vil vi med et glimt i øjet gerne vise danskerne, at vi lytter til deres behov, og uanset hvem de er, kan de på en enkel og ordentlig måde få en forsikring, der passer til dem," udtaler Lotte Bregnhøj-Gelvad, marketingchef i Alm. Brand.

Kampagnen løber fra nu og til udgangen af juni.

Alm. Brand får ny skadedirektør

Alm. Brand Bank og Sydbank er de mest klimapopulære blandt kunderne

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs