Black friday-salg topper mellem 16 og 17: Danskerne vender tilbage til fysiske butikker
Black friday anno 2022 er overstået, og fra Nets’ side meldes i vid udstrækning om en tilbagevenden til de fysiske butikker, nu hvor coronarestriktioner ikke længere er en forhindring. Det skriver betalingsudbyderen i en pressemeddelelse uden dog at fremlægge specifikke tal.
At e-handlen er boomet siden perioden med corona, er ikke længere en nyhed, men ifølge Nets’ data over korttransaktioner har danskerne haft en opsparet trang til også at komme uden for hjemmets fire vægge og svinge betalingskortene.
”De store vindere i år har været de fysiske butikker, formentlig fordi folk efter to år med restriktioner gerne vil ud og shoppe,” lyder det fra Jeppe Juul-Andersen, storkundechef hos Nets, i pressemeddelelsen.
”Kigger vi på Black Fridays popularitet generelt, er det i dag svært at finde nogen e-handelsbutikker, der ikke deltager i Black Friday, hvor der for ti år siden kun deltog en håndfuld. Samme udvikling er sket i fysisk handel.”
Selvom black friday-konceptet er blevet forlænget betydeligt, er der fortsat ikke noget, der slår den ægte vare. Jeppe Juul-Andersen fortæller, at ”i år kulminerede handlen på Black Friday mellem klokken 16 og klokken 17” og konkluderer, at en del danskere ”fik købt sig et godt tilbud med hjem efter arbejde.”
”Black Friday er helt sikkert blevet til Black Week og i stigende grad en Black Month. Dog er selve Black Friday stadigvæk den største handelsdag, men vi ser eksempelvis ikke så mange akutte tilbud, der kun gælder i få timer eller på dagen,” siger storkundechefen.
Relaterede artikler:
Mobilepay melder om rekordstart for black week
For abonnenter
Rapport peger på flere kortbetalinger i fysiske butikker
For abonnenter