FinansWatch

Paypal ramt af store forandringer blandt verdens forbrugere

Med afsæt i data fra sine 425 millioner aktive kunder og 40.000 betalingstransaktioner i minuttet kan Paypal-topchef Dan Schulman se, hvordan verdens forbrugere ændrer adfærd.

Dan Schulman, adm. koncernchef for den amerikanske onlinebetalingsvirksomhed Paypal | Foto: David Swanson/Reuters/Ritzau Scanpix

Hæver man blikket itl ændrer de af verdens forbrugere, som ikke begunstiget af høje lønninger eller formuer, for tiden adfærd, og meget peger i retning, at de forbereder sig til en kommende recession, skriver
Finans med henvisning til en tale, som Dan Schulman, adm. koncernchef for den amerikanske onlinebetalingsvirksomhed Paypal, har holdt på dette års årsmøde i Davos.

”En virksomhed som Paypal har haft en enorm vækst under pandemien, da alle var derhjemme, handlen foregik på nettet, og oplevelsesøkonomien var sat i stå. Nu ryger pengene i stedet på tankstationen og i supermarkedet, og det rammer den del af forbruget, som vi især lever af,” siger Dan Schulman.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Pensionister i pengenød - her er hele artikelserien

I en stribe artikler har FinansWatch sat spot på det faktum, at landets pensionister og pensionselskaber på vidt forskellig vis håndterer en situation, hvor markedsrenteprodukterne er hårdt udfordrede og vil levere markant lavere udbetalinger end tidligere. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs