FinansWatch

Klarna vil udfordre et dansk marked baseret på få betalingsmetoder

Det har taget tid, før svenske Klarna gik ind på det danske marked. Men nu har betalingsudbyderen meldt sin ankomst og senest indgået partnerskab med Mobilepay. "Vi vil gerne udfordre markedet lidt," siger kommerciel direktør.

Foto: Klarna/PR

Det er kun godt for det danske betalingsmarked med mere konkurrence, lyder det fra den svenske betalingsudbyder Klarna, der onsdag annoncerede et partnerskab med Mobilepay.

"De danske forbrugere anvender primært nogle få betalingsmetoder online, og vi vil gerne udfordre markedet lidt. Fordi Mobilepay er en ret udbredt betalingsmetode i Danmark, besluttede vi at indgå et partnerskab med dem," siger Jacob Segercrantz, der er kommerciel direktør og står i spidsen for Klarnas danske satsning.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Banker frygter hvidvasksager med betalingsinstitutter i folden

Det er vanskeligt at navigere mellem betalingsloven og hvidvaskloven. Sådan lyder det fra Sydbank i kølvandet på en ny afgørelse om, at banken har brudt betalingsloven ved at afvise betalingsinstitut. Vejledning fra myndigheder er ikke nok, mener Gert Jonassen, adm. direktør i Al Bank. Styrelse ser ingen regelkollision.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs