FinansWatch

Dansk bankrettet fintech-selskab fjerner abonnementsukrudt for trecifret millionbeløb

Fintech-virksomheden Subaio hjælper folk af med abonnementer, de ikke bruger længere, hvilket ifølge virksomheden selv har sparet kunderne for 170 mio. kr. i 2020.

Ubrugte abonnementer til streamingtjenester er blandt andet det, Subaio hjælper kunderne med at luge ud i. | Foto: LUCY NICHOLSON/REUTERS / X90050

Det danske fintech-selskab Subaio, der samarbejder med otte banker i fire lande, sparede i 2020 kunderne for 170 mio. kr. ved at luge ud i de abonnementer, de ikke brugte længere.

Det fortæller Thomas Laursen, direktør og medstifter af virksomheden, til Børsen Pro.

Abonnementer til streamingtjenester, som kunderne ikke længere bruger, er en af de mest typiske ting, der bliver luget ud i, fortæller direktøren.

Subaio, som tilbyder sit produkt direkte gennem de banker, de samarbejder med, bruger kunstig intelligens til at overvåge omkring 1,2 mia. daglige betalinger for deres brugere, mens der også sidder mennesker og ser nogle af betalingerne efter i sømmene.

Pensure markerer strategisk skifte med nyt samarbejde 

Fire danske fintech-selskaber udvalgt til Mastercards accelerator-program 

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs