FinansWatch

Digital chef til etablerede finanshuse: Skil jer ud med nyt design

Finanssektorens produkter er temmelig ens, og derfor giver det forretningsmæssig god mening at adskille sig i den måde, som man præsenterer dem på. Det mener digital chef Tim Frank Andersen, der langer ud efter bankernes design af netbanker.

Tim Frank Andersen | Foto: Jan Bjarke Mindegaard

Hvis man som finansiel virksomhed vil differentiere sig fra konkurrenterne, gør man klogt i at prioritere finanstjenesters design.

Det var budskabet fra Tim Frank Andersen, der er digital chef hos det KMD-ejede digitale bureau Charlie Tango, da han tirsdag eftermiddag deltog i en paneldebat ved Copenhagen Fintech Week, der afholdes på Refshaleøen i København.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Kryptokollaps bliver lakmusprøve for industriens sikre havne

Et kollaps af en af de mest betroede stablecoins har sendt chokbølger igennem kryptoindustrien og skabt frygt for, hvad der vil ske, hvis en lignende skæbne undergår andre vigtige aktiver. Sammenbruddet er blevet sammenlignet med Lehman Brothers-krakket samt en historisk sort onsdag i 1992.

Mybanker-køb skal sikre udvikling fremfor kannibalisering

Både når det gælder forretningsmodel og arbejdsområde, så minder sammenligningsportalerne Lendo og Mybanker så meget om hinanden, at ”det nærmest er latterligt så kompartible de to forretninger er”. Det mener Johan Malmsten, der efter den norske mediekoncern Schibsteds køb af Mybanker er direktør for begge platforme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs