FinansWatch

Koks i teknikken førte til betaling af forkert regning – Nets afviser ansvar

En jysk supermarkedskunde ville betale med sin telefon, men det gik ikke helt efter planen, og han endte ved et uheld med at betale for en anden kundes vare. Hos de ansvarlige parter, Nets og Verifone, kan man ikke blive enige om, hvem der har lavet en fejl.

Der gik koks i betalingen, da 59-årige Peter Munk fra en by tæt på Lem i det vestjyske for nyligt var i Rema1000 for at købe ind. For selvom han brugte dankortet til sit eget køb, blev signalet fra hans mobiltelefon i lommen opfanget ved terminalen bag ham. Derfor endte Peter Munk med at betale for en anden kundes flanksteak, spidskål og medisterpølse. Det skriver Jyllands-Posten.

Peter Munk har haft sin bank-app My Wallet i to år, hvor han angiveligt ikke har brugt den. Derfor ringede han til bankrådgiveren for at spørge om råd. Men der kunne ikke være sket en fejl, forlød det. Da han senere ringede til dagligvarebutikken og fik udleveret videooptagelse, viste det sig dog, at Peter Munk havde ret.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Pensionister i pengenød - her er hele artikelserien

I en stribe artikler har FinansWatch sat spot på det faktum, at landets pensionister og pensionselskaber på vidt forskellig vis håndterer en situation, hvor markedsrenteprodukterne er hårdt udfordrede og vil levere markant lavere udbetalinger end tidligere. Få overblikket her.

Læs også

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs