ANNONCE

Klumme: Systemer til kundehåndtering fejler ofte

Mange af systemerne, som virksomheder bruger til at håndtere kunder, bliver ikke brugt af de operationelle medarbejdere, og det er et problem, skriver Allan Cervin, europæisk direktør i Ipipeline, i en klumme.

Alt for mange af de såkaldte CRM-systemer, der er systemer til håndtering af en virksomheds kunder, fejler i forhold til at engagere de operationelle medarbejdere. Og det er der flere grunde til, skriver Allan Cervin, europæisk direktør i Ipipeline, i en klumme hos FinansWatch.

Især en årsag kalder han en massiv udfordring.

"Hvis virksomheden ikke fra start evner at få udarbejdet nogle motivationsfordele for alle - især dem som operationelt skal bruge CRM-systemet - kan de ligeså godt vælge en alternativ investering med bedre afkast fra start. Udfordringen i dag er, at mange CRM-systemer bliver opfattet og brugt som et operationelt management-system til kontrol og rapportering uden at give nogen eller kun meget lidt værdi til dem, som skal indtaste og bruge systemet operationelt i forhold til virksomhedens kunder fx salg, marketing og kundeservice," skriver han.

Læs hele klummen her.

Modtag nyhedsbreve fra FinansWatch gratis
Mest læste Finansnyt

Da den sønderjyske forsikringsdirektør overtog borgmesterstolen

DE MINDSTE: Direktøren, storaktionæren og stifteren er en og samme mand hos sønderjyske ETU Forsikring. Selvom selskabet er vokset pænt i det seneste årti, er det stadig en af landets mindste finansvirksomheder. Investeringsporteføljen består udelukkende af lokale ejendomme, og chefen lægger al sin energi i nærområdet.

Forsiden lige nu

Pensam efter Hesalight-skandale: Vi strammer de interne processer

Pensam har investeret stort i det krakkede Hesalight, men pensionskassen ser fortsat alternative investeringer som fremtiden i jagten på afkast. Pensam strammer dog op på sine interne processer. Ifølge tal fra Nationalbanken har den danske pensionssektor nu unoterede investeringer for 600 mia. kr.

Kapitalforvaltere glemmer app-løsninger

Kun et fåtal af kapitalforvaltere er i gang med at udvikle apps til deres kunder, og dermed risikerer de at miste loyale kunder, mener revisions- og konsulenthuset PWC.

Negative renter gav datacentral hovedbrud

Bankdata søsatte for et par år siden et projekt, som skulle forberede bankerne på negative renter. Det skriver teknologimediet Version2.dk. Et omvendt fortegn kan være en stor udfordring at håndtere for gamle computerprogrammer, fortæller direktør.

ANNONCE


Modtag nyhedsbreve fra FinansWatch gratis

Vilkår
Redaktør

Jakob Skouboe

js@finanswatch.dk

Tlf.: 3330 8381

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S
Annoncering og salg

Abonnement

Lars Bräuner

finanswatch@infowatch.dk

Tlf.: 7077 7449

Annoncering

Hanne Slot

hanne@infowatch.dk

Tlf.: 7171 7428

Tlf.: 4021 0166

Job

Therese Warpe Jensen

therese@infowatch.dk

Tlf.: 7171 7420

Tlf.: 3113 0538

Abonnement

Prøv FinansWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed. finanswatch@infowatch.dk

Tlf.: 7077 7449

 

Adresse

FinansWatch

St. Regnegade 12, 2. sal

1110 København K

Tlf.: 7077 7449