ANNONCE

Klumme: Systemer til kundehåndtering fejler ofte

Mange af systemerne, som virksomheder bruger til at håndtere kunder, bliver ikke brugt af de operationelle medarbejdere, og det er et problem, skriver Allan Cervin, europæisk direktør i Ipipeline, i en klumme.

Alt for mange af de såkaldte CRM-systemer, der er systemer til håndtering af en virksomheds kunder, fejler i forhold til at engagere de operationelle medarbejdere. Og det er der flere grunde til, skriver Allan Cervin, europæisk direktør i Ipipeline, i en klumme hos FinansWatch.

Især en årsag kalder han en massiv udfordring.

"Hvis virksomheden ikke fra start evner at få udarbejdet nogle motivationsfordele for alle - især dem som operationelt skal bruge CRM-systemet - kan de ligeså godt vælge en alternativ investering med bedre afkast fra start. Udfordringen i dag er, at mange CRM-systemer bliver opfattet og brugt som et operationelt management-system til kontrol og rapportering uden at give nogen eller kun meget lidt værdi til dem, som skal indtaste og bruge systemet operationelt i forhold til virksomhedens kunder fx salg, marketing og kundeservice," skriver han.

Læs hele klummen her.

Modtag nyhedsbreve fra FinansWatch gratis
Mest læste Finansnyt

Nu starter salget af HSH Nordbank

Jagten på at finde en køber til den tyske shippingbank HSH Nordbank er nu officielt gået igang. Det oplyser Citigroup, som står for salget, i en meddelelse mandag morgen.

Nye hug til dansk indsats mod pengevask

Kommende rapport fra Transparency International viser, at det står sløjt til, når det gælder om at give offentligheden indsigt i de danske myndigheders bekæmpelse af hvidvask.

Forsiden lige nu

Dansk reder: Tyske banker monopoliserer markedet

Også i 2016 måtte Stadil-familien tage en nedskrivning på et større tocifret millionbeløb på dyrt indkøbte skibe i Thorco-rederiet, siger Thor Stadil. Selskabet arbejder på at skabe en modpol til større selskaber i Tyskland, hvor bankerne har sat skub under konsolideringen.

Landbrugsbankers glæde kan blive kortvarig

De danske landbrugsbanker kan glæde sig over, at de ellers hårdt pressede landmænd ser ud til at gå et godt år i møde. Men det kan hurtigt vende igen, og krisen i landbruget er langt fra ovre.

ANNONCE


Modtag nyhedsbreve fra FinansWatch gratis

Vilkår
Redaktør

Jakob Skouboe

js@finanswatch.dk

Tlf.: 3330 8381

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S
Annoncering og salg

Abonnement

Lars Bräuner

finanswatch@infowatch.dk

Tlf.: 7077 7449

Annoncering

Hanne Slot

hanne@infowatch.dk

Tlf.: 7171 7428

Tlf.: 4021 0166

Job

Therese Warpe Jensen

therese@infowatch.dk

Tlf.: 7171 7420

Tlf.: 3113 0538

Abonnement

Prøv FinansWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed. finanswatch@infowatch.dk

Tlf.: 7077 7449

 

Adresse

FinansWatch

St. Regnegade 12, 2. sal

1110 København K

Tlf.: 7077 7449