FinansWatch

Klumme: Sektoren skal afstemme forventninger med kunderne

Flere virksomheder i den finansielle sektor er for dårlige til at kommunikere, så kunderne kan afstemme deres forventninger til selskabets virkelighed. Det skriver Per Hansen, investeringsøkonom i Nordnet, i en klumme.

De finansielle virksomheder lider stadig af dårlig kundetilfredshed, og der er flere eksempler på, at kommunikationen ikke ligefrem har hjulpet virksomhederne.

Det skriver Per Hansen, investeringsøkonom i Nordnet, i en klumme hos FinansWatch.

"Det er ikke svært at finde ”sager” som enten fortæller sit eget tydelige sprog eller sågar på eklatant vis udstiller en manglende forberedelse og ikke mindst kundeempati. Det absolutte yderpunkt var Danske Banks regnearksstrategi om at servere en ”new normal” midt i en tid præget af historisk stor usikkerhed," skriver han.

Læs hele klummen her.

Forsiden lige nu

Medie: Rasmussen og Smith i magtkamp om Nykredit-løsning

Nykredits topchef, Michael Rasmussen, og Forenet Kredits formand, Nina Smith, har været uenige om, hvilken løsning der var den bedste for realkreditkoncernen, skriver Finans. Ifølge mediets oplysninger har Smith følt, at Rasmussen ikke bakkede helhjertet op om ejerforeningens ønske, hvilket Smith dog selv afviser.

Ringridning og brandmænd hitter hos sønderjysk forsikringsselskab

Sønderjysk Forsikring har en alternativ tilgang til sponsorater. Men det giver god mening, at selskabet hvert år for eksempel støtter en lang række ringriderfester og mange frivillige brandværn med køb af nyt udstyr, siger forsikringsselskabets markedsføringsansvarlig.

Seneste Finansnyt

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere