FinansWatch

Læs alt om de danske bankkunders behov

På baggrund af en undersøgelse udarbejdet af Wilke har FinansWatch i løbet af maj sat fokus på, hvad de danske bankkunder efterspørger hos deres primære bank, og hvordan kundernes behov adskiller sig på tværs af landet. Læs alle artiklerne her.

Hvad er det egentlig, som er vigtigst for de danske bankkunder i forholdet til deres bank? Og hvordan adskiller kundebehovene sig på tværs af alder og geografi?

Det giver vi dig svaret på i en ny artikelserie.

Serien er baseret på en ny undersøgelse, som analysefirmaet Wilke har foretaget på vegne af FinansWatch.

Læs artiklerne her:

15. maj 2017

Bankkunder øst for Storebæltsbroen adskiller sig fra jyske og fynske kunder, viser undersøgelse. Blandt andet vil flere sjællændere skifte bank, mens jyder og fynboer i højere grad vil anbefale deres bank.

Jyske og fynske bankkunder er mest tilfredse

8. maj 2017

"Banker har i en periode ikke været de mest populære på Jorden," siger Danske Bank-chef, der set i det lys er godt tilfreds med en ny undersøgelse. Her har kunderne svaret på, om de vil anbefale deres bank, og om de vil skifte bank.

Så mange vil anbefale banken til venner og familie

5. maj 2017

En femtedel af unge under 30 år har ifølge en ny undersøgelse aldrig mødt deres bankrådgiver. Det nytter ikke at satse alt på digitale løsninger, mener chefen for Djurslands Banks koncept for unge. Det første møde med banken skal ske ansigt til ansigt, siger han.

Svært at lokke fremtidens bankkunder i banken

4. maj 2017

Ifølge en undersøgelse fra analyseinstituttet Wilke er det for knap 20 pct. af de adspurgte mere end tre år siden, de sidst har haft et møde med deres bankrådgiver.

Hver femte er gået uden om banken i årevis

Ifølge ny undersøgelse fra analyseinstituttet Wilke mener mange ældre over 70 år, at digitale løsninger er det vigtigste for dem i forhold til deres primære bankforbindelse. "Banker skal tænke digitalisering mod alle og med alle," siger bankforsker.

Forsker til bankerne: Husk de ældre i digitalt kapløb

3. maj 2017

Sjællandske bankkunder lægger større vægt på digitale løsninger end fynske eller jyske kunder, som til gengæld går mere op i blandt andet tillid. Det viser en ny undersøgelse.

Bankkunder er mest digitale på Sjælland

Meget få danskere mener, at en dygtig bankledelse er det vigtigste for dem i forhold til deres primære bankforbindelse. Kunderne påpeger, at mange andre parametre er vigtigere, når de skal vurdere banken.

Kunderne er ligeglade med bankledelserne

2. maj 2017

Kun en lille andel af de danske bankkunder mener, at lokale filialer er det vigtigste i forhold til deres primære bankforbindelse. Men der er stor forskel på, hvor i landet filialer vægtest højest hos kunderne, viser ny undersøgelse.

Her i landet kræver flest en lokal filial

1. maj 2017

En faktor slår ubetinget igennem, når danskerne skal vurdere, hvad der er vigtigst for dem i forhold til deres primære bankforbindelse. Det viser ny undersøgelse, som analyseinstituttet Wilke har foretaget blandt danskerne på vegne af FinansWatch.

Her er kundernes vigtigste krav til bankerne

Forsiden lige nu

Nordeas tur gennem sølet gør ondt i hjertet på afgående storkundeboss

I mange år har Jørgen Høholt været manden, som landets største virksomheder ringede til, når de havde et problem, der skulle løses. Men efter knap fire årtier i Nordea siger bankens storkundechef og direktionsmedlem farvel. Set i bakspejlet har en for tung intern agenda kostet på kundetilfredsheden, og det smerter, fortæller han.

Avis: Advokathus må træde ud af OW-sagen

Advokathuset Bruun & Hjejle udtræder af sagen mod den tidligere daglige ledelse i OW Bunker pga. inhabilitet ifølge dagbladet Børsen. ATP bekræfter oplysningerne over for ShippingWatch.

Seneste Pengeinstitutter

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere