• Forside
  • Pengeinstitutter
  • Forsikring
  • Pension
  • Realkredit
  • Log ind
ANNONCE

Nyby: Endnu mere fokus på det digitale fremover

Spar Nord arbejder løbende med to- til treårige strategiplaner, og den seneste udløb ved udgangen af 2015.

Spar Nord har planer om at satse endnu mere på det digitale fremover, ligesom banken gjorde i 2015, og det bliver en del af den nye strategiplan, som banken udarbejder senere på året.

Det siger Spar Nords direktør, Lasse Nyby, til Ritzau Finans.

"Vi kommer til at arbejde med, hvordan vi fremadrettet kan opretholde en personlig betjening af vores kunder og samtidig sørger for nogle gode digitale tilbud," siger han og uddyber:

"Det er dels at sørge for, at kunderne har en velfungerende net- og mobilbank, for vi kan se, at når det angår de daglige transaktioner, så er der ingen grænser for, hvor glade kunderne er for at bruge deres mobiltelefoner. Det er også et spørgsmål om i højere grad at bruge de data, vi har omkring kunderne, til at være mere relevant til stede, når kunderne er i en situation, hvor de har brug for deres bank. Det er primært de to områder, vi arbejder med, og der er ingen tvivl om, at det vil være et fokus fremover," siger Lasse Nyby.

Spar Nord arbejder løbende med to- til treårige strategiplaner, og den seneste udløb ved udgangen af 2015. På grund af et stort it-konverteringsprojekt i maj måned har virksomheden udskudt arbejdet med den nye strategiplan og forlænget den gamle, men den nye vil højst sandsynligt være klar i tredje kvartal eller starten af fjerde kvartal.

"Sideløbende med projektet er vi startet op med at se på, hvilke ting vi skal gøre fremadrettet, og det bliver noget vi først kommer til at reagere på, når vi kommer på den anden side af konverteringen. Så vil det være den helt sædvanlige proces, hvor vi kigger på, hvad der sker i vores omgivelser og i banken," siger Lasse Nyby.

 

/ritzau/FINANS

Modtag nyhedsbreve fra FinansWatch gratis
Forsiden lige nu

Klumme: Nu rammer fintech forsikringsbranchen

Finansteknologi har længe haft fokus på bankerne, men nu bliver forsikringsbranchen også et fokuspunkt. Fænomenet har fået navnet insurtech, skriver Kristian Thure Sørensen og Michael Juul Rugaard, partnere i Norfico, i en klumme.

ANNONCE


Modtag nyhedsbreve fra FinansWatch gratis

Vilkår
Redaktør

Jakob Skouboe

js@finanswatch.dk

Tlf.: 3330 8381

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S
Annoncering og salg

Abonnement

Lars Bräuner

finanswatch@infowatch.dk

Tlf.: 7077 7449

Annoncering

Hanne Slot

hanne@infowatch.dk

Tlf.: 7171 7428

Tlf.: 4021 0166

Job

Therese Warpe Jensen

therese@infowatch.dk

Tlf.: 7171 7420

Tlf.: 3113 0538

Abonnement

Prøv FinansWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed. finanswatch@infowatch.dk

Tlf.: 7077 7449

 

Adresse

FinansWatch

St. Regnegade 12, 2. sal

1110 København K

Tlf.: 7077 7449