FinansWatch

Mobilepay gav ekstraarbejde til Danske Banks it-afdeling

Kunder i Danske Bank og brugere af Mobilepay kan igen logge ind på bankens apps og systemer.

Et nedbrud, der opstod onsdag eftermiddag hos Danske Bank, blev næsten løst torsdag morgen. Men Mobilepay fortsatte med at drille, og først ved 13-tiden lød meldingen fra Mobilepays pressechef Peter Kjærgaard, at systemet var oppe i fulde omdrejninger.

"Selv om vi er et selvstændigt selskab, så er vi en del af Danske Banks it-systemer."

"Så når de går ned, gør vi det ofte også. Bagefter blev vi ramt af nogle afledte affekter, som påvirkede kortbetalinger, men de skulle være løst nu," siger Peter Kjærgaard.

Hvad angår årsagen til nedbruddet, fortæller Danske Banks pressechef Kenni Leth, at man har en meget klar formodning af, hvad der forårsagede de tekniske problemer.

"Et strømsvigt har fået en række af de kundevendte systemer til at sætte ud."

"Men vi er i gang med en dybere analyse af problemet for at lære af det og undgå, at det kan ske igen," siger Kenni Leth.

Han afviser "fuldstændigt", at problemerne skyldes hacking.

Danske Bank efter it-kaos: "Der vil være udfald en gang imellem"

Forsiden lige nu

Medie: Rasmussen og Smith i magtkamp om Nykredit-løsning

Nykredits topchef, Michael Rasmussen, og Forenet Kredits formand, Nina Smith, har været uenige om, hvilken løsning der var den bedste for realkreditkoncernen, skriver Finans. Ifølge mediets oplysninger har Smith følt, at Rasmussen ikke bakkede helhjertet op om ejerforeningens ønske, hvilket Smith dog selv afviser.

Ringridning og brandmænd hitter hos sønderjysk forsikringsselskab

Sønderjysk Forsikring har en alternativ tilgang til sponsorater. Men det giver god mening, at selskabet hvert år for eksempel støtter en lang række ringriderfester og mange frivillige brandværn med køb af nyt udstyr, siger forsikringsselskabets markedsføringsansvarlig.

Seneste Danske Bank

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere