• Forside
  • Pengeinstitutter
  • Forsikring
  • Pension
  • Realkredit
  • FW Insight
  • Log ind
ANNONCE

PFA får pris for god kundeservice

Pensionsselskabet har vundet "Kundeservice Award 2017", som uddeles af Dansk Industri og Analyseinstituttet Wilke.

PFA kunne i sidste uge gå på weekend med god samvittighed. Her vandt selskabet således en pris for "Danmarks bedste kundeservice," skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Konkret er der tale om prisen "Kundeservice Award 2017", hvor PFA vandt inden for telefonisk kundeservice med 90,9 point ud af 100 mulige.

Prisen uddeles Dansk Industri og Analyseinstituttet Wilke, og anerkendelsen vækker glæde hos koncerndirektør med ansvar for privatkunder, Mads Kaagaard:

"I PFA er det en mærkesag for os, at alle kunder skal have god rådgivning. Og her er vores telefonservice helt essentiel med næsten 210.000 opkald årligt. Det er en kæmpe berøringsflade vi har med rigtig mange kunder. Vi gør rigtig meget ud af altid at gøre rådgivningen relevant og værdiskabende for kunderne, så de får mest muligt ud af deres opsparing og forsikringer uanset, hvor de er i livet," udtaler Mads Kaagaard i meddelelsen.

Et panel af servicekvalitetseksperter hos analyseinstituttet Wilke har på baggrund af en rundringning til et udsnit af PFA’s kunder evalueret deres tilfredshed med den telefoniske kundeservice. Kundeservicen er blevet målt på den oplevede kvalitet inden for parametre som velkomst fra kundeservicemedarbejderen, ventetid i telefonen, venlighed og imødekommenhed samt hvor godt medarbejderen spørger ind til kundens behov.

I 2016 havde PFA Rådgivningscenter i alt 208.618 opkald.

Modtag nyhedsbreve fra FinansWatch gratis
Mest læste PFA

PFA opgraderer bestyrelsen med eksterne kompetencer

To bestyrelsesmedlemmer udefra skal erstatte repræsentanter fra funktionærorganisationerne i PFA's bestyrelse. Samtidig forkortes valgperioden, og der oprettes et nyt udvalg i bestyrelsen. "Der er nogle forventninger i offentligheden, hos myndighederne og hos os selv om, at vi i bestyrelsessammenhæng må signalere en fornyelse," lyder det fra bestyrelsesformanden i interview med FinansWatch.

Forsiden lige nu

Lind på plads i DAB-bestyrelse

Udadtil er der ingen spor efter sidste års dramatiske magtkamp i Danske Andelskassers Bank (DAB), som storaktionær Henrik Lind tabte. På en generalforsamling i går fik Lind sin vilje, og det er sidste års modpart, DAB-formand Jakob Fastrup, godt tilfreds med.

ANNONCE


Modtag nyhedsbreve fra FinansWatch gratis

Vilkår
Redaktør

David Bentow

db@finanswatch.dk

Tlf.: 3330 8382

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S
Annoncering og salg

Abonnement

Lars Bräuner

finanswatch@infowatch.dk

Tlf.: 7077 7449

Annoncering

Hanne Slot

hanne@infowatch.dk

Tlf.: 7171 7428

Tlf.: 4021 0166

Job

Therese Warpe Jensen

therese@infowatch.dk

Tlf.: 7171 7420

Tlf.: 3113 0538

Abonnement

Prøv FinansWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed. finanswatch@infowatch.dk

Tlf.: 7077 7449

 

Adresse

FinansWatch

St. Regnegade 12, 2. sal

1110 København K

Tlf.: 7077 7449