FinansWatch

LB Forsikring vil have nyt kernesystem

Der står it på dagsordenen hos LB Forsikring i 2016, hvor selskabet starter sin jagt efter et nyt kundesystem, og selskabets kunder også vil kunne mærke en øget digitalisering.

LB Forsikring vil fra 2016 til 2018 udskifte det mest grundlæggende it-system, et forsikringsselskab har - kernesystemet. Det er en del af selskabets strategi, som skal sikre god service til medlemmerne, hvilket skal ske gennem digital udvikling.

"Vi har to strategiske temaer i de kommende år. Det ene er det, vi kalder fremtidens forsikringssystem, og det andet er noget, vi kalder Det Digitale Medlemsunivers," fortæller Anne Mette Toftegaard, adm. direktør i LB Forsikring, til FinansWatch.

I øjeblikket er LB Forsikring i gang med en foranalyse, som skal føre til, at selskabet senest i 2018 kan skifte sit nuværende kernesystem ud. Planen er, at selve kernesystemet skal købes og ikke udvikles selv.

"Vi tror på, at vi skal gøre, hvad der passer til os i det digitale medlemsunivers, og at det er noget, der bygges oven på selve kernesystemet. Hvad kernesystemet angår, skal vi have et stærkt og gennemprøvet standardsystem, hvor vi kun i begrænset omfang, tilpasser det til vores forretning. Standard systemer er i dag så gode, at de løser de fleste opgaver fyldestgørende," siger hun.

Det Digitale Medlemsunivers er den del af forretningen, som vender ud mod kunderne. Det vil sige, at medlemmerne vil opleve en højere grad af digitalisering og nye services, som gør det nemmere at være kunde i LB Forsikring.

"Hvad angår de digitale platforme, bliver det første skud på stammen helt nye og responsive websites, hvorefter vi tager hul på andre digitale tiltag, der blandt andet vil forbedre vores selvbetjeningsløsninger," siger direktøren.

Et eksempel på den digitale udvikling er, at LB Forsikring har indgået et samarbejde med en virksomhed, der hedder Storebox, som skal gøre skadesprocessen nemmere for kunderne.

"Vi har i dag et samarbejde med Storebox, hvor mere end 2.500 butikker og kæder er tilknyttet. Samarbejdet går ud på, at når man køber en vare får, man overført kvitteringen elektronisk. Vi har udvidet servicen, således at kvitteringen lægges i vores selvbetjeningsunivers. Så har vores medlemmer en skade, ligger kvitteringen der allerede, så de ikke skal belastes af at finde kvitteringen frem, hvis vi har brug for den. Det handler om at spare tid og gøre det bekymringsfrit for vores medlemmer," forklarer Anne Mette Toftegaard.

LB Forsikring arbejder på sin nye strategi frem mod 2018.

Forsiden lige nu

Medie: Rasmussen og Smith i magtkamp om Nykredit-løsning

Nykredits topchef, Michael Rasmussen, og Forenet Kredits formand, Nina Smith, har været uenige om, hvilken løsning der var den bedste for realkreditkoncernen, skriver Finans. Ifølge mediets oplysninger har Smith følt, at Rasmussen ikke bakkede helhjertet op om ejerforeningens ønske, hvilket Smith dog selv afviser.

Ringridning og brandmænd hitter hos sønderjysk forsikringsselskab

Sønderjysk Forsikring har en alternativ tilgang til sponsorater. Men det giver god mening, at selskabet hvert år for eksempel støtter en lang række ringriderfester og mange frivillige brandværn med køb af nyt udstyr, siger forsikringsselskabets markedsføringsansvarlig.

Seneste Forsikring

Relaterede

FinansWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Finansjob

Se flere

Se flere