• Forside
  • Pengeinstitutter
  • Forsikring
  • Pension
  • Realkredit
  • FW Insight
  • Log ind
ANNONCE

LB Forsikring vil have nyt kernesystem

Der står it på dagsordenen hos LB Forsikring i 2016, hvor selskabet starter sin jagt efter et nyt kundesystem, og selskabets kunder også vil kunne mærke en øget digitalisering.

Foto: LB Forsikring

LB Forsikring vil fra 2016 til 2018 udskifte det mest grundlæggende it-system, et forsikringsselskab har - kernesystemet. Det er en del af selskabets strategi, som skal sikre god service til medlemmerne, hvilket skal ske gennem digital udvikling.

"Vi har to strategiske temaer i de kommende år. Det ene er det, vi kalder fremtidens forsikringssystem, og det andet er noget, vi kalder Det Digitale Medlemsunivers," fortæller Anne Mette Toftegaard, adm. direktør i LB Forsikring, til FinansWatch.

I øjeblikket er LB Forsikring i gang med en foranalyse, som skal føre til, at selskabet senest i 2018 kan skifte sit nuværende kernesystem ud. Planen er, at selve kernesystemet skal købes og ikke udvikles selv.

"Vi tror på, at vi skal gøre, hvad der passer til os i det digitale medlemsunivers, og at det er noget, der bygges oven på selve kernesystemet. Hvad kernesystemet angår, skal vi have et stærkt og gennemprøvet standardsystem, hvor vi kun i begrænset omfang, tilpasser det til vores forretning. Standard systemer er i dag så gode, at de løser de fleste opgaver fyldestgørende," siger hun.

Det Digitale Medlemsunivers er den del af forretningen, som vender ud mod kunderne. Det vil sige, at medlemmerne vil opleve en højere grad af digitalisering og nye services, som gør det nemmere at være kunde i LB Forsikring.

"Hvad angår de digitale platforme, bliver det første skud på stammen helt nye og responsive websites, hvorefter vi tager hul på andre digitale tiltag, der blandt andet vil forbedre vores selvbetjeningsløsninger," siger direktøren.

Et eksempel på den digitale udvikling er, at LB Forsikring har indgået et samarbejde med en virksomhed, der hedder Storebox, som skal gøre skadesprocessen nemmere for kunderne.

"Vi har i dag et samarbejde med Storebox, hvor mere end 2.500 butikker og kæder er tilknyttet. Samarbejdet går ud på, at når man køber en vare får, man overført kvitteringen elektronisk. Vi har udvidet servicen, således at kvitteringen lægges i vores selvbetjeningsunivers. Så har vores medlemmer en skade, ligger kvitteringen der allerede, så de ikke skal belastes af at finde kvitteringen frem, hvis vi har brug for den. Det handler om at spare tid og gøre det bekymringsfrit for vores medlemmer," forklarer Anne Mette Toftegaard.

LB Forsikring arbejder på sin nye strategi frem mod 2018.

Modtag nyhedsbreve fra FinansWatch gratis
Mest læste Forsikring

Sådan arbejder danske forsikringsselskaber med insurtech

INSURTECH. Den teknologiske udvikling fylder stadig mere hos de gamle forsikringskæmper. Insurtech har ramt forsikringsbranchen både internationalt og i Danmark, men de danske selskaber griber udviklingen forskelligt an. Finanswatch har talt med landets tre største forsikringsselskaber og spurgt, hvordan de arbejder med det.

336 forsikringsmedarbejdere blev fyret sidste år

En opgørelse fra Forsikringsforbundet viser, at 336 af deres medlemmer modtog en fyreseddel sidste år. "Det lugter lidt af en "smid ud og køb nyt"-kultur, som ikke klæder branchen," lyder det fra Forsikringsforbundets landsformand. (Rettet)

Omdiskuteret forsikringsselskab taber stort efter hårdt kvartal

Et norsk forsikringsselskab, der udfordrer de danske, har for tredje kvartal ramt en combined ratio på 146 pct. i Danmark. Selskabets danske chef, Flemming Conrad, slår det hen som et uheldigt kvartal, men er dog enig med sin norske direktør i, at der er taget for stor risiko på nogle områder.

Forsiden lige nu

Her er de nye långivere i shipping

Alene siden årsskiftet har en række nye finansieringsmuligheder meldt sig på banen for shippingselskaberne som alternativ til de traditionelle shippingbanker. ShippingWatch giver et overblik her.

Syv års dødvande forbi: Banker slipper af med ejendomme for 4 mia. kr.

Siden 2009 har et af landets dengang største ejendomsselskaber, HD Ejendomme på Fyn, været holdt i et jerngreb af op mod 20 banker med et milliardbeløb i klemme. Nu er det lykkedes at finde en ny investor, der vil udvikle virksomheden samtidig med, at ingen taber penge. Tålmodigheden har direkte afværget flere bankkrak, siger manden med ansvaret for at nå en løsning til EjendomsWatch.

ANNONCE


Modtag nyhedsbreve fra FinansWatch gratis

Vilkår
Redaktør

David Bentow

db@finanswatch.dk

Tlf.: 3330 8382

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S
Annoncering og salg

Abonnement

Lars Bräuner

finanswatch@infowatch.dk

Tlf.: 7077 7449

Annoncering

Hanne Slot

hanne@infowatch.dk

Tlf.: 7171 7428

Tlf.: 4021 0166

Job

Therese Warpe Jensen

therese@infowatch.dk

Tlf.: 7171 7420

Tlf.: 3113 0538

Abonnement

Prøv FinansWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed. finanswatch@infowatch.dk

Tlf.: 7077 7449

 

Adresse

FinansWatch

St. Regnegade 12, 2. sal

1110 København K

Tlf.: 7077 7449